Zmeň svoj život
HermeneutikaPravda o anjelochTématika Nebies

21.časť – Anjeli v slávnej budúcnosti

Když se dostaneme do nebe

Viděla jsem velký počet andělů přinášet z města nádherné koruny – pro každého svatého jednu korunu, na které bylo napsáno jeho jméno. Když Pán Ježíš ty koruny žádal, andělé Mu je podávali a laskavý Pán Ježíš je vlastní pravicí posazoval na hlavy svatých. Stejným způsobem Andělé přinesli harfy, které Pán Ježíš rovněž podával svatým.

Anděl udílející rozkazy jako první se dotkl strun, aby udal notu, a pak se všechny harfy rozezvučely vděčným radostným chvalozpěvem, přičemž každá ruka se dotýkala harfy tak dovedně, že vyluzovala nádherné a dokonalé tóny. Potom jsem viděla, jak Pán Ježíš vedl ten vykoupený zástup k městské bráně. Dotykem ji rozevřel a v jejích třpytících se závěsech vyzval národy, které zachovávaly pravdu, aby vešly. EW 288.

Ze rtů Krále slávy dopadne dobrořečení do jejich uší jako nejbohatší hudba:

„Pojďte, požehnaní mého Otce, dědičně vládněte královstvím vám připraveným od ustanovením světa.“

Takto budou vykoupení uvítáni do příbytků, které Ježíš (TA283,284) pro ně připravuje. Tady jejich společníky nebudou nemravní lidé ze země, ale ti, kteří si s Božskou pomocí vytvořili dokonalé charaktery. Každá náklonnost k hříchu, každá nedokonalost byla krví Kristovou odstraněna; a dokonalost a jas Jeho slávy, dalece převyšující jas slunce v jeho polední záři, je jim udělena. A mravní krása, dokonalost Jeho charakteru, září skrze ně a je daleko cennější než vnější nádhera. Jsou bez vady před velkým bílým trůnem, majíce účast na důstojnosti a přednostech andělů. The Watchman, 31. březen 1908.

Vykoupení se potkají a poznají s těmi, jejichž pozornost upoutali na vyvýšeného Spasitele. Jaký požehnaný rozhovor budou mít s těmito dušemi!

„Byl jsem hříšník,“ bude řečeno, „bez Boha a bez naděje ve světě, a ty jsi ke mně přišel a upoutal jsi mou pozornost k drahému Spasiteli jako mé jediné naději…“

Jiní řeknou:

„Byl jsem pohanem v pohanské zemi. Ty jsi opustil své přátele a pohodlný domov a přišel jsi, abys mne učil, jak najít Ježíše a jak v Něj uvěřit jako jediného pravého Boha. Zničil jsem své modly a začal uctívat Boha a nyní Ho vidím tváří v tvář. Jsem spasen, věčně spasen, navždy budu pohlížet na Toho, kterého miluji….“

Jiní vyjádří svou vděčnost těm, kteří krmili hladové a odívali nahé.

„Když mou duši svazovala beznaděj v nevěře, Pán tě poslal ke mně,“ říkají, „abys ke mně promluvil slova naděje a potěšení. Přinesl jsi mi jídlo pro mou fyzickou potřebu a otevřel jsi mi Slovo Boží, a tak jsi ve mně otevřel mé duchovní potřeby. Choval ses ke mně jako k bratrovi. Soucítil jsi se mnou (TA285) v mých bolestech a obnovil jsi mou pohmožděnou a zraněnou duši, abych mohl uchopit ruku Krista, který ji po mně vztahoval, aby mne spasil. V mé nevědomosti jsi mě trpělivě učil, že mám Otce v nebi, který se o mě stará. Četl jsi mi drahá zaslíbení Božího Slova. Podnítil jsi ve mně víru, která mě spasí. Moje srdce bylo obměkčeno, podmaněno, zlomeno, když jsem rozmýšlel nad obětí, kterou pro mě Kristus vykonal…Jsem tady, zachráněn, věčně spasen, abych navždy přebýval v Jeho přítomnosti a chválil Toho, který dal svůj život za mě.“

Jaká radost bude, když se vykoupení setkají a pozdraví ty, kteří je podporovali! RH 5. leden 1905.

Pokud přijmou (mladí) Krista a uvěří v Něho, dostanou se do úzkého vztahu s Bohem. Dává jim moc, aby se stali syny Božími, aby se připojili k nejvyšším hodnostářům v království nebeském, aby se přidali ke Gabrielovi s cherubíny a serafíny, s anděly a archandělem.

„I ukázal mi potok čistý vody živé, světlý jako křišťál, tekoucí z trůnu Božího a Beránkova. Uprostřed pak rynku jeho a s obou stran potoka bylo dřevo života, přinášející dvanáctero ovoce, na každý měsíc vydávající ovoce své, a listí své k zdraví národů. A ničeho zlořečeného již více nebude, ale trůn Boží a Beránkův bude v něm, a služebníci jeho sloužiti jemu budou. A tvář jeho viděti budou, a jméno jeho budeť na čelích jejich. A noci tam nebude, aniž budou potřebovati svíce, ani světla slunečného; nebo (TA286) Pán Bůh je osvěcuje, a kralovati budou na věky věků.“ Spalding and Megan Collection, 52.

Až bude prozřetelnost Boží viditelná ve světle věčnosti, teprve tehdy pochopíme, kolik jsme dlužni za starost a zásahy Jeho andělů. Nebeské bytosti byly aktivně zapojeny do lidských záležitostí. Ed 304.

V budoucím životě pochopíme věci, které nás zde značně mátly. Uvědomíme si, jak silného pomocníka jsme měli a jak byli andělé Boží pověřeni nás střežit, když jsme následovali rady Slova Božího. ST 3. leden 1906.

V přicházejícím světě Kristus povede vykoupené podél řeky života a bude je vyučovat nádherným lekcím pravdy. Odhalí před nimi tajemství přírody. Uvidí, že světy ve svém postavení udržuje Mistrovská ruka. Uzří umění předvedené velkým Umělcem v barvení květin na poli a spolu se svatými anděly vykoupení uznají ve vděčných chvalozpěvech vrcholnou Boží lásku k nevděčnému světu. Potom budou pochopena slova:

„Tak Bůh miloval svět, že Syna svého jednorozeného dal, aby každý, kdož věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný.“ RH 3. leden 1907.

Mají (dědici milosti) ještě svatější vztah s Bohem než mají andělé, kteří nikdy nepadli. 5T 740. (TA287)

Skrze moc jeho lásky a díky poslušnosti, padlý člověk, červ z prachu, má být přeměněn, vybavený za člena nebeské rodiny, má být společníkem Boha, Krista a svatých andělů po věčně věky. Nebesa budou jásat, protože mezery učiněné pádem satana a jeho zástupu budou vyplněny vykoupenými Páně. UL 61.

Bůh stvořil člověka ke své vlastní slávě, aby po testu a zkoušce se mohla lidská rodina stát jedno s nebeskou rodinou. Bylo Božím plánem, aby nebe znovu osídlil lidskou rodinou pokud se ukáže, že je Mu poslušná v každém slově. Adam měl být zkoušen, aby se poznalo, jestli bude poslušný jako věrní andělé, nebo neposlušný. 1BC 1082.

Láska a soucit, které Bůh sám zasadil do srdce, tam najdou nejopravdovější a nejsladší uplatnění a rozvoj. Čisté obecenství se svatými bytostmi, společenský život v souladu s požehnanými anděly a s věrnými všech věků, kteří umyli svá roucha a vyčistili je v krvi Beránkově, svaté vazby, které spojují dohromady „všelikou rodinu na nebi i na zemi“ (Efezským 3:15) – tato pomoc tvoří štěstí vykoupených. GC 677.

Tisíciletý soud

Během tisíce let mezi prvním a druhým vzkříšením se bude odehrávat soud nad bezbožnými. Daniel prohlašuje, že když Starý (TA288) dnů přišel, „soud byl dán do rukou svatých Nejvyššího.“ V tomto čase spravedliví vládnou jako králové a kněží Bohu. Jan ve Zjevení říká:

„Viděl jsem trůny a seděli na nich a byl jim dán soud.“ „Budou kněží Boží a Kristovi, a kralovati s ním budou tisíc let.“

Je to v dobu, jak předpověděl Pavel, kdy „svatí budou souditi svět.“ Ve spojení s Kristem soudí bezbožné, porovnávají jejich skutky s knihou zákona, Biblí, a posuzují každý případ podle skutků, které daný člověk vykonal. Také satan a jeho andělé budou souzeni Kristem a Jeho lidem. SW 14. březen 1905.

Třetí příchod Kristův

Na konci tisíciletí se Kristus vrací znovu na zem. Doprovází Ho zástup vykoupených a družina andělů. Když sestupuje ve strašném majestátu, přikazuje bezbožným mrtvým, aby vstali a přijali svůj rozsudek. Povstává mohutný zástup, nespočetný písek mořský. Jaký to rozdíl proti těm, kdož vstali při prvním vzkříšení! Spravedliví byli oděni nesmrtelným mládím a krásou. Bezbožní však nesou stopy nemocí a smrti.

Zraky všech z tohoto obrovského množství se obracejí, aby spatřily slávu Syna Božího. Zástup bezbožných jako jedním hlasem volá:

„Požehnaný, který přichází ve jménu Páně!“

Není to láska k Ježíši, která vyvolává tato slova. Síla pravdy vynucuje slova ze zdráhajících se úst. Jak bezbožní vešli do svých hrobů, tak z nich vycházejí s týmž nepřátelstvím vůči (TA289) Kristu a s týmž duchem vzpoury. Nebude jim poskytnuta žádná nová doba milosti, v níž by mohli napravit chyby, jichž se v minulém životě dopustili. Ničeho by se tím nedosáhlo. Život strávený v přestoupeních neobměkčil jejich srdce. Druhou dobu milosti, kdyby jim byla poskytnuta, by strávili právě tak, jako strávili první; nedbali by požadavků Božích a vyvolávali by vzpouru proti Bohu.

Kristus sestupuje na horu Olivetskou, odkud po svém zmrtvýchvstání vystoupil na nebesa a kde andělé opakovali zaslíbení o Jeho návratu. Prorok praví:

„Přijde Hospodin Bůh můj, a všickni svatí s ním.“ „I stanou nohy jeho v ten den na hoře Olivetské, kteráž jest naproti Jeruzalému od východu, a rozdvojí se hora Olivetská napoly….údolím velmi velikým.“ „A bude Hospodin králem nade vší zemí; v ten den bude Hospodin jediný, a jméno jeho jedno.“ Zacharjáš 14:4, 4, 9. GC 662, 663.

Potom jsme pohlédli vzhůru a viděli jsme velké a krásné město s dvanácti základy, dvanácti branami na každé straně a s andělem u každé brány. Zvolali jsme:

„Město! To velké Město! Sestupuje od Boha z nebe! Sestoupilo dolů v celé své kráse a oslnivé nádheře a usadilo se na mocné rovině, kterou Kristus na to připravil.“ 1SG 213.

Nyní se satan připravuje pro poslední mocný boj o nadvládu. Když byl zbaven moci a nemohl provádět své klamné dílo, byl kníže zla ubohý a sklíčený; když však bezbožní mrtví vstávají když spatřuje na své straně ohromný zástup, (TA290) jeho naděje ožívají a rozhoduje se, že se ve velkém sporu nevzdá…Bezbožní jsou satanovými zajatci…. Jsou připraveni přijmout jeho návrhy a vykonat jeho rozkazy.

Drže se své první lsti, satan se nepřiznává, že je satanem. Tvrdí, že je knížetem, jemuž právem patří svět, a že jeho dědictví mu bylo nezákonně vyrváno. Vydává se svým oklamaným poddaným za vykupitele; ujišťuje je, že z hrobů je vyvedla jeho moc a že je hodlá zachránit před nejkrutější tyranií….Navrhuje, že je povede proti táboru svatých a že se zmocní Města Božího….

V onom nesmírném zástupu jsou mnozí z dlouhověkého pokolení, které žilo před potopou….Jsou tam králové a vojevůdci, kteří si podrobili národy, chrabří mužové, kteří nikdy nebyli poraženi v boji…. Satan se radí se svými anděly a pak s těmito králi, dobyvateli a statečnými muži. Počítají, jaká síla a jaký počet je na jejich straně a prohlašují, že vojsko v městě je malé ve srovnání s jejich vojskem a že může být přemoženo.

Osnují plány, jak se zmocnit bohatství a slávy nového Jeruzaléma. Všichni se hned začínají připravovat k bitvě. Obratní řemeslníci zhotovují válečné náčiní. Vojenští velitelé, proslulí svými úspěchy, šikují zástupy válečníků do praporů a pluků. Nakonec je dán rozkaz k pochodu a nespočetné vojsko vyráží vpřed….Voje vede satan, nejmocnější z válečníků, a jeho andělé sbírají své síly pro tento poslední boj. GC 663, 664. (TA291)

Nyní se Kristus znovu objevuje před zraky svých nepřátel. Vysoko nad městem na podkladě ze zářícího zlata je vidět velký a vznešený trůn. Na tento trůn dosedá Syn Boží a kolem Něho jsou poddaní Jeho království. GC 665.

Před shromážděnými obyvateli země a nebe se koná závěrečná korunovace Syna Božího…. Vidí (satan) korunu, kterou na hlavu Kristovu vložil anděl vznešené postavy a majestátního vzhledu, a ví, že vysoký úřad tohoto anděla mohl zastávat sám. GC 666, 669.

Poslední soud

Nyní, nadán nejvyšším majestátem a mocí, vynáší Král králů rozsudek nad těmi, kdož se vzbouřili proti Jeho vládě, a provádí spravedlnost nad těmi, kdož přestoupili Jeho zákon a utlačovali Jeho lid…. Jakmile jsou otevřeny knihy záznamů a zrak Ježíšův padne na bezbožníky, uvědomí si všichni každý hřích, kterého se kdy dopustili. Nyní přesně poznávají, kdy jejich nohy sešly z cesty čistoty a nevinnosti, jak je pýcha a vzpoura zavedly k porušování zákona Božího….

Nad trůnem je zjeven kříž; a jako v panoramatu se nyní objevují výjevy Adamova pokušení a jeho pádu a všechny fáze velkého plánu vykoupení. Spasitelovo narození v prostých poměrech; Jeho raný život v prostotě a poslušnosti; Jeho křest v Jordáně;…. (TA292) Jeho veřejná služba;…. zrada….; Syn Boží vedený za jásotu davu před Annáše, před soudem v paláci velekněze, v soudní síni Pilátově; před zbabělým a krutým Herodem…. – to všechno je živě zobrazeno.

A pak se před rozechvělým davem objevují poslední výjevy – trpělivý Trpitel kráčející cestou na Golgotu; Kníže nebes visící na kříži…. Strašná podívaná se odehrává přesně tak, jak se to skutečně stalo. Satan, jeho andělé a jeho poddaní nemají sílu, aby se odvrátili od obrazu svého díla. Každý účastník si připomíná to, co sám vykonal. GC 666, 667.

Přijde čas, kdy budou všichni muset stát před anděly a před lidmi, zjevení v pravém světle. Jak umělec reprodukuje na naleštěný plát obraz člověka, stejně tak jsou jejich charaktery přeneseny do knih v nebesích… Na soudu bude každý člověk stát zjevně takový, jaký je. Buď bude vymodelován do Božské podoby, nebo znetvořen modloslužebnými hříchy sobectví a žádostivosti. 17MR 288.

V den, kdy bude každý odměněn podle svých skutků, jak si budou připadat přestupníci ve svých vlastních očích, když jim bude na chvíli dovoleno vidět záznamy jejich života, který si sami zvolili… Ve dni soudu lidé uvidí, co se z nich mohlo stát mocí Kristovou…Znali požadavky Boží, ale odmítli přizpůsobit se (TA293) podmínkám, uložených v Jeho Slově. Svou vlastní volbou se spojili s démony….

V den soudu se toto vše otevírá před zatvrzelými. Probíhá před nimi scéna za scénou. Tak jasně jako ve světle poledního slunce všichni vidí, jací mohli být, kdyby spolupracovali s Bohem místo toho, aby Mu oponovali. Obraz nemůže být změněn. Jejich případy jsou navěky rozhodnuty…. A padlí andělé, obdařeni vyšší inteligencí než člověk, si uvědomí, co vykonali využíváním svých mocí k svedení lidských bytostí, aby si vyvolili podvod a klam. UL 203.

Nyní však přišla doba, kdy vzpoura bude konečně poražena a činnost i povaha satanova odhalena. Ve svém posledním úsilí o svržení Krista z trůnu, o zahubení lidu Božího a o dobytí města Božího se arcipodvodník zcela odhalil. Ti, kdož se k němu přidali, poznají, že jeho věc se setkává s naprostým nezdarem. Kristovi následovníci a věrní andělé poznávají satanovy pikle proti vládě Boží v plném rozsahu. Na satana se všichni dívají s naprostou ošklivostí.

Satan poznává, že se svou svévolnou vzpourou vyřadil z nebe….Jeho žaloby proti milosrdenství a spravedlnosti Boží jsou nyní umlčeny. Výtky, které se snažil vznášet proti Hospodinu, dopadly v plné míře na něho samotného. A satan se nyní sklání a uznává spravedlnost rozsudku nad ním vyneseného….Nyní se objasňuje každá otázka pravdy a bludu dlouhého sporu….

Přestože je satan nucen uznat spravedlnost Boží a sklonit se před nadvládou (TA294) Krista, zůstává jeho povaha nezměněna. Duch vzpoury jako mocný příval znovu vybuchne. Pln šílené zuřivosti se rozhoduje, že nepovolí ve velkém sporu. Přichází chvíle posledního zoufalého boje proti Králi nebes. Satan spěchá mezi své poddané a pokouší se v nich vyvolat právě takovou zlobu, jaká je v něm, a podnítit je k okamžitému boji.

Avšak ze všech nesčíslných miliónů, která láká do vzpoury, není teď nikoho, kdo by uznával jeho nadvládu. Jeho moc je u konce….Jejich zuřivost se rozdmýchává proti satanu a proti těm, kdož byli jeho nástroji v páchání klamu, a se zběsilostí démonů se obracejí proti nim…. Oheň sestupuje od Boha z nebes. Země se otevírá….Stravující plameny ohně šlehají z každé zející propasti….Přichází den hořící jako pec.

Živly se rozplývají v požáru, a země a všechno, co je na ní, je spáleno. Malachiáš 4:1; 2. Petrova 3:10. Povrch země je jako jediná roztavená masa – obrovské, vroucí ohnivé moře…. Bezbožní dostávají svou odplatu….Někteří jsou zahubeni v okamžiku, jiní trpí mnoho dní. Všichni jsou potrestáni „podle svých skutků“.

Protože hříchy spravedlivých byly přeneseny na satana, bude satan trpět nejen za svou vzpouru, nýbrž za všechny hříchy, k jejichž spáchání svedl lid Boží. Jeho trest bude daleko větší než trest těch, jež oklamal. Když už zahynou všichni, kteří padli jeho klamy, bude satan stále naživu a bude trpět. V očistných plamenech bezbožníci nakonec zahynou. GC 670-673. (TA295)

Životem vzpoury se satan a všichni jeho společníci postavili tak mimo soulad s Bohem, že Jeho pouhá přítomnost je pro ně stravujícím ohněm. Sláva Toho, jenž je láska je zahubí. DA 764.

Celý vesmír se stane svědkem toho, jaká je povaha a jaké jsou následky hříchu. A úplné vyhlazení hříchu, které – kdyby se tak stalo hned na počátku – by bylo vzbudilo strach v andělích a zneuctilo by Boha, ospravedlní nyní láska Boží a utvrdí čest Boží před všemi bytostmi vesmíru, které s nadšením plní vůli Boží a v jejichž srdcích je zákon Boží. GC 504.

Oheň, který stravuje bezbožné, očišťuje zemi. Každá stopa prokletí je smazána. Nebude věčného planoucího pekla, které by vykoupeným připomínalo strašné následky hříchu. Toliko jediná připomínka zůstane: Náš Vykupitel vždy ponese známky svého ukřižování. Na Jeho raněné hlavě, v Jeho boku, na Jeho rukou a nohou zůstanou jediné stopy krutého díla, jež působí hřích. GC 674.

Hřích je tajemná, nevysvětlitelná věc. Nebyl žádný důvod pro jeho existenci; snažit se ho vysvětlit znamená hledat pro něj důvody, a tedy ho ospravedlňovat. Hřích se objevil v dokonalém vesmíru jako věc, která se ukázala neomluvitelná a nesmírně zlá. Důvod pro jeho vznik a rozvoj nikdy nebyl a nemůže být vysvětlen, dokonce ani při velkém dni, kdy se posadí soud a knihy budou otevřeny….

V ten den bude jasné všem, že není a nikdy (TA296) nebyla žádná příčina pro hřích. Při konečném odsouzení satana, jeho andělů a všech lidí, kteří se s ním nakonec ztotožnili jako přestupníci zákona Božího, budou každá ústa uzavřena. Když zástup vzbouřenců, od prvního rebela až po posledního přestupníka, jsou otázáni, proč porušovali zákon Boží, nebudou mít slov. Nebude žádná odpověď, žádný důvod, který by mohli udat, aby nesli menší tíhu. ST 28. duben 1890.

Obyvatelé všech světů budou přesvědčeni o spravedlnosti zákona ve svrhnutí vzpoury a vykořenění hříchu…Vypracování plánu spasení zjevuje ne pouze lidem, ale i andělům charakter Boží a po věky věčnosti špatný charakter hříchu bude pochopen skrze cenu, kterou má pro Otce a Syna vykoupení vzpurné rasy. Na Kristu, Beránku zabitém od ustanovení světa, uvidí všechny světy stopy prokletí a andělé stejně tak jako lidé přičtou slávu a úctu Vykupiteli, díky Němuž jsou všichni bezpeční před odpadnutím.

Účinnost kříže chrání vykoupenou rasu před nebezpečím druhého pádu. Život a smrt Krista účinně odhaluje podvody satana a vyvrací jeho tvrzení. Oběť Kristova za padlý svět nepřitahuje pouze lidi, ale i anděly svazky nezrušitelné jednoty. Skrze plán spasení jsou spravedlnost a milost Boží obhájeny plně a po celou věčnost, vzpoura znovu nepovstane, utrpení se znovu nedotkne Božího vesmíru. The Messenger, 7. červen 1893. (TA297)

Země obnovena

Když Bůh nakonec očistí zemi, bude vypadat jako nekonečné ohnivé jezero. Stejně tak, jako Bůh uchránil archu uprostřed bouře potopy, protože obsahovala osm spravedlivých osob, stejně tak uchrání nový Jeruzalém, který pojímá věrné všech věků….I když bude celá země, s výjimkou toho místa, kde odpočívá město, ponořena do stravujícího ohně, přesto je město chráněno, stejně tak jako byla chráněna archa, zázrakem Všemohoucí moci. Stojí nedotknutelné mezi stravujícími živly. 3SG 87.

Nová Zem a naše věčné dědictví

Viděl (Mojžíš) zemi očištěnou ohněm a zbavenou veškeré známky hříchu, každé stopy prokletí, obnovenou a dánou svatým, aby ji vlastnili na věky věků. 10MR 158.

Plán spasení nebude plně pochopen, dokonce ani když svatí uvidí, jak jsou viděni a poznají, jak jsou poznáni; ale po věčné věky se bude postupně odhalovat zajímající a uchvácené mysli nová pravda. GC 651.

V plánu spasení jsou výšky a hloubky, které sama věčnost nedokáže vyčerpat, divy na které s touhou pohlížejí andělé. Ze všech stvořených bytostí pouze sami vykoupení na své vlastní kůži zažili skutečný boj s hříchem; působili s Kristem, a dokonce to, co nemohou ani andělé, pronikli (TA298) do společenství Jeho utrpení; nebudou mít žádné svědectví jako poznání vykoupení – nic co by mělo cenu pro nepadlé bytosti? Ed 308.

V plánu vykoupení jsou tajemství….která jsou pro nebeské anděly předměty neustálého úžasu. Apoštol Petr, když mluví o zjeveních daných prorokům o …

„… utrpeních Kristových a o veliké slávě za tím jdoucí,“ říká, že jsou věci, na které „žádostivi jsou andělé patřiti.“ 5T 702.

Vykoupený zástup bude cestovat z jednoho světa na další a většinu svého času budou věnovat hloubání nad tajemstvími vykoupení. A po celou dobu věčnosti se bude tento předmět otevírat jejich myslím. RH 9. březen 1886.

Poznání vykoupení jest vědou nad všechny ostatní; vědou, jež je studiem andělů a všech inteligencí nepadlých světů; vědou, jíž věnuje svou pozornost náš Pán a Spasitel; vědou, jež proniká až do úmyslu, který se zrodil v mysli Nekonečného….; vědou, jež bude předmětem studia vykoupených po nekonečné věky. Ed 126.

Úžasný Boží záměr milosti, tajemství vykupující lásky je téma, na které „žádostivi jsou andělé patřiti“ a bude jejich studiem po nekonečné věky. Jak vykoupení, tak nepadlé bytosti najdou v kříži Kristově své poznání a své chvalozpěvy. Bude vidět, že sláva, která září v Ježíšově tváři, je sláva sebeobětující se lásky. Ve světle (TA299) z Golgoty bude vidět, že zákon sebezapírající se lásky je zákon života pro zemi i nebe; že láska, která „nehledá svých věcí“, má svůj kořen v srdci Božím; a že v Tom pokorném a poníženém je představen charakter Toho, který přebývá ve světle, do kterého nemůže vstoupit člověk. DA 19, 20.

A léta věčnosti, jak budou uplývat, budou přinášet stále bohatší a nádhernější zjevení Boha a Krista. Jak se bude rozšiřovat poznání, tak poroste láska, úcta a štěstí. Čím více budou lidé poznávat Boha, tím více budou obdivovat Jeho povahu. A když jim Ježíš ukáže bohatství vykoupení a úžasné činy vykonané ve velkém sporu se satanem, bude srdce vykoupených plát ještě žhavější láskou a s ještě větší radostí uchopí své zlaté harfy a desetitisíce desetitisíců a tisíce tisíců hlasů se spojí v mohutném chvalozpěvu

„Též všecko stvoření, kteréž jest na nebi, i na zemi, i pod zemí, i v moři, i všecko, což v nich jest, slyšel jsem řkoucí: Sedícímu na trůnu a Beránkovi požehnání, čest a sláva i síla na věky věků.“ Zjevení Janovo 5:13

Velký boj skončil. Není už hříchu ani hříšníků. Celý vesmír je čistý. V celém nezměrném stvoření panuje soulad a štěstí. Z Toho, jež stvořil všechno, plyne život, světlo a štěstí ve všech oblastech prostoru, jenž nezná hranic. Od nejmenšího atomu až po největší světy prohlašují všechny věci, (TA300) živé i neživé, v nezkalené kráse a dokonalé radosti, že Bůh je láska. GC 678.

Když přemýšlí (student Bible) a rozjímá nad věcmi, na které „žádostivi jsou andělé patřiti“ (1. Petrova 1:12), sdílí jejich společnost, sleduje kroky nebeského Učitele a naslouchá Jeho slovům, jako když učil na hoře, na pláni nebo u moře. Může i na tomto světě žít v ovzduší nebes a všem na zemi, kteří jsou v soužení nebo pokušení, může sdělovat myšlenky naděje a tužeb po svatosti.

Takový člověk se bude sám dostávat blíže a blíže do společenství s Neviditelným, jak Enoch, který kráčel s Bohem, a bude přicházet blíž a blíže ku prahu věčného světa, až se posléze otevřou brány, aby mohl vstoupit. Nebude tam cizincem. Hlasy, které jej uvítají, budou hlasy svatých, kteří byli jeho neviditelnými společníky na zemi – hlasy, které ho učily rozpoznávat a milovat. Ten, kdo prostřednictvím Slova Božího žil na zemi ve spojení s nebesy, bude se tam cítit doma. Ed 127.

Pán naše vnímání dovede k pochopení, že ti mocní, kteří navštěvovali náš svět (TA301) zaujímali velkou část v díle, které nazýváme svým dílem. Tyto nebeské bytosti jsou služební andělé, a často na sebe berou podobu lidských bytostí. Jako cizinci rozmlouvají s těmi, kteří jsou zapojeni do díla Božího. Na osamělých místech bývají společníky cestujícího, který je v nebezpečí. Na lodích zmítaných bouří promlouvají andělé v lidské podobě slova povzbuzení, aby utišili strach a vdechli naději v hodině nebezpečí, a cestující si myslí, že to je jeden z nich, s kterým ještě před tím nikdy nemluvili. UL 84.

Mějme srdce plná drahých Božích zaslíbení, abychom dokázali promlouvat slova, která jsou útěchou a posilněním pro ostatní. Takto se můžeme naučit jazyku nebeských andělů, kteří, pokud budeme věrní, budou našimi společníky po věčné věky. YI 10. leden 1901.

V budoucím životě pochopíme věci, které jsou zde pro nás velkou záhadou. Uvědomíme si, jak velkou pomoc jsme měli a jak andělé Boží byli pověřováni, aby nás střežily, když jsme následovali každou radu Slova Božího. HP 257.

Každý vykoupený pochopí službu andělů v jeho vlastním životě. Anděl, který byl jeho strážcem od jeho prvního okamžiku, anděl, který střežil jeho kroky a zakrýval jeho hlavu ve dni nebezpečí, anděl, který s ním kráčel v údolí stínu smrti, který označil místo jeho odpočinku, (TA302) který byl prvním, aby ho pozdravil v to ráno vzkříšení – jaké to bude s ním rozmlouvat a poznávat historii Božských zásahů v individuálním životě, poznávat nebeskou spolupráci v každém skutku pro lidstvo! Ed 305

Súvisiace videá a dokumenty